X
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Jesteś projektantem wnętrz? Zobacz, po co Twojej firmie SEO!

Agata Dobosz

Artykuł sponsorowany

Zajmujesz się projektowaniem wnętrz i zastanawiasz się, czy potrzebujesz SEO? Zdecydowanie tak! Dzięki odpowiednio przemyślanym działaniom Twoja firma będzie lepiej widoczna w internecie, a to przełoży się na większe zyski.

Prowadząc własną działalność, często wychodzimy z założenia, że nie potrzebujemy reklamy, marketingu, a nawet spersonalizowanej strony internetowej. Jesteśmy przekonani, że zawsze znajdziemy klientów. Tymczasem to klienci powinni znajdować nas! Według informacji udostępnianych przez Google użytkownicy internetowi co najmniej kilkanaście tysięcy razy w miesiącu wpisują w wyszukiwarkę takie hasła, jak: projektowanie wnętrz, aranżacja wnętrz, projekty kuchni itp. I teraz wyobraź sobie, że Twoja strona internetowa jest tak świetnie zoptymalizowana, że pojawia się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania, więc potencjalni klienci w pierwszej kolejności trafiają do Ciebie. I zostają. W jaki sposób osiągnąć takie efekty? Skupić się na SEO.

SEO – dlaczego jest tak ważne?

Zacznijmy od tego, po co Twojej firmie SEO. SEO (ang. Search Engine Optimization) oznacza dosłownie optymalizację pod wyszukiwarki. To szereg działań mających na celu takie wypozycjonowanie strony, by była ona lepiej widoczna w internecie. Jeśli więc zadbasz o pozycjonowanie swojej witryny, zauważysz na niej większy ruch, co poskutkuje zdobyciem nowych klientów i kolejnych zleceń oraz wyższymi zarobkami. Przemyślana strategia SEO pozwala również zbudować wizerunek profesjonalnej, wiarygodnej i solidnej firmy. Co istotne, wbrew pozorom pozycjonowanie strony nie jest aż tak skomplikowane, jak mogłoby się to zdawać, ale wymaga czasu, sumienności i cierpliwości. Trzeba pamiętać, że jest to proces, a nie pojedyncze działanie, i na efekty czeka się czasem kilka lub kilkanaście tygodni, jednak nie można się zniechęcać.

Skoro już wiemy, dlaczego SEO przyda się naszej firmie, możemy przejść do działania. Od czego zacząć?

Audyt SEO

Bez względu na to, czy dopiero zamierzasz stworzyć swoją stronę internetową, czy już taką masz, ale chcesz ją udoskonalić, zacznij od wykonania audytu SEO. Czym jest taki audyt SEO? To kompleksowa analiza witryny, której celem jest wyłapanie wszelkich słabości i błędów oraz ich wyeliminowanie. W wyniku takiej analizy ulepszona i zoptymalizowana witryna jest lepiej widoczna w wyszukiwarkach. Audyt SEO można przeprowadzić samodzielnie, ale warto skorzystać z usług firmy, która zajmuje się audytami SEO. Specjaliści zwrócą uwagę nie tylko na czynniki marketingowe, lecz także na aspekty techniczne witryny, dzięki czemu będzie ona szybciej się ładować i sprawniej działać.

Jak wypromować swoją stronę internetową i firmę?

Nawet najlepiej przeprowadzony audyt SEO nie wystarczy, aby nasza witryna była często odwiedzana, jeśli nie zadbamy o regularne działania. O czym należy pamiętać?

Znajdź swoją niszę

Na początku warto określić swój obszar działań i docelową grupę klientów. Projektowanie wszystkich wnętrz dla każdego nie jest dobrym pomysłem. Lepiej stworzyć własny styl, który będzie nas wyróżniać na tle innych projektantów, i sprecyzować, do jakich klientów chce się trafiać. Prowadzenie firmy i budowanie swojej marki powinno być przemyślane, a nie chaotyczne.

Poznaj moc słów kluczowych

Potencjalni klienci trafiają na różne strony i firmy po wpisaniu w wyszukiwarkę określonych haseł. A gdyby tak trafiali jak najczęściej na Ciebie? Jest to możliwe! Musisz tylko zadbać o to, aby na stronie internetowej nie brakowało słów kluczowych dopasowanych do Twojej działalności. Jeśli nie masz pewności, jak tworzyć słowa kluczowe, skorzystaj z narzędzi, które Ci w tym pomogą, na przykład Google Keyword Planner lub Google Trends.

Chwal się efektami swojej pracy

Branża związana z projektowaniem wnętrz należy do tych, w których niezwykle istotny jest aspekt wizualny. Klientów możesz przyciągnąć nie tylko słowami, ale i obrazami. Pokaż im, jakie projekty już zrealizowałeś. Rób zdjęcia i publikuj je w galeriach na swojej stronie. Dodatkowo opisuj fotografie, wyjaśniając pokrótce, jak wyglądała realizacja danego projektu. Wspomnij też, co Cię zainspirowało.

Dziel się wiedzą

W wyszukiwarkach wyżej są notowane te witryny, które często się aktualizuje. Warto regularnie, przynajmniej kilka razy w miesiącu, dodawać nowe treści (ze słowami kluczowymi), dzięki którym zwiększy się ruch na stronie. Dobrym pomysłem jest stworzenie branżowego bloga i dzielenie się na nim ekspercką wiedzą, inspiracjami i wskazówkami, jak aranżować wnętrza. To świetny sposób na zdobycie nie tylko klientów, ale i fanów!

Zdj. główne: Merakist/unsplash.com

Agata Dobosz

Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego i Instytutu Sztuki PAN. Redaktorka i copywriterka na swoim. Dla relaksu lubi czytać artykuły z zakresu aranżacji wnętrz i przeglądać inspiracyjne zdjęcia, co sprawia, że później zastanawia się, co by tu jeszcze mogła zmienić w swoim mieszkaniu.

1 Komentarz

  1. Mówiąc o słowach kluczowych warto też wspomnieć, że mają one różne rodzaje mamy ogólne słowa kluczowe, brandowe, słowa kluczowe branżowe oraz frazy kluczowe z długim ogonem, tzw. „long tail”.
    Pozycjonowanie jest procesem w którym dobór odpowiednich słów kluczowych potrafi okazać się bardzo trafne i spowodować większy ruch na twojej stronie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 Komentarz
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
scroll to top