Sprzedaż bezpośrednia w sklepach stacjonarnych zdaje się ustępować popularnością sprzedaży internetowej, dlatego branża e-commerce co roku notuje wzrost zainteresowania i to również wśród początkowo sceptycznie nastawionych klientów. Duża liczba dostawców i możliwość bezpośredniego porównania pomiędzy nimi cen wybranego produktu, a także szybka i tania dostawa sprawiają, że chodzenie do sklepu lub punktu usługowe staje się coraz mniej atrakcyjne zarówno wśród młodzieży, jak i osób starszych. Aby jednak sklep, portfolio lub katalog spełniał wszelkie założenia przedsiębiorcy, powinien być dobrze widoczny w wyszukiwarce Google. To zadanie dla pozycjonowania.
Pozycjonowanie to długofalowy i wieloetapowy proces, który polega na spełnieniu przez wybraną witrynę szeregu wytycznych stawianych przez algorytm wyszukiwarki Google. Roboty oraz algorytm oceniają każdą witrynę z osobna. Im lepsza ocena, tym także wyższa pozycja w listingu Google. Potencjalnie zainteresowany internauta wpisując wybrane hasło, np. pozycjonowanie Poznań, chce uzyskać na nie odpowiedź na odwiedzanej podstronie, dlatego pozycjonowanie polega na precyzyjnym dostosowaniu strony do wymagań potencjalnego klienta.
Pozycjonowanie to szereg działań SEO realizowanych w agencjach interaktywnych przez najlepszych specjalistów z branży. Wszystkie etapy mają bezpośredni wpływ na osiągane efekty, dlatego dopiero spełnienie ich wszystkich zapewnia wysoką skuteczność przy minimum zaangażowanych środków. Cały proces rozpoczyna w większości agencji przeprowadzenie audytu, czyli skomplikowanej i szczegółowej analizy strony. Dzięki temu można uzyskać wiele istotnych informacji na jej temat, w tym zaplanować strategię działania i poznać zakres prac niezbędnych do realizacji.
Później następuje pozycjonowanie stron on-site i off-site. Pozycjonowanie on-site polega na przeprowadzeniu wielu różnych czynności na witrynie klienta, np. na portfolio, sklepie bądź katalogu. Z reguły czynności te sprowadzają się do modyfikowania kodu źródłowego, nasycenia tekstów frazami kluczowymi, przyspieszenia jej działania i poprawy UX oraz UI – dwóch parametrów, które wpływają na współczynnik bounce rate. Lista działań jest bardzo długa i zazwyczaj każda agencja realizuje je w nieco inny sposób. W przypadku działań off-site mamy do czynienia z budowaniem bazy linków i analizą konkurencji i jej działań.
Dzięki procesowi pozycjonowania można osiągnąć znacznie więcej wejść na wybraną witrynę, a w tym także znacznie lepszą konwersję, czyli współczynnik dokonania zakupu w stosunku do liczby wejść. Z reguły działania SEO mają znacznie większy wpływ na popularność strony niż płatna reklama w mediach, dlatego warto z nich skorzystać także w przypadku stron o niszowym charakterze.
Zdjęcie autorstwa George Milton z Pexels
Ja uważam, że pozycjonowanie ma ogromny wpływ na powodzenie twojej strony czy sklepu, dzięki tym działaniom twoja strona może trafić do dużo większej liczby odbiorców co w skutku powinno generować dużo większe przychody. Audyt seo to pierwsze działanie jakie warto podjąć na stronie, jest to ważny element dlatego, że umożliwia podjęcie szybkich kroków pracy na stronie aby mogła ona funkcjonować tak jak należy.
Moim małym marzeniem, odkąd prowadzę stronę internetową własnego sklepu, jest ukazywanie się na Google po wpisaniu np. pozycjonowanie Gorzów. Wiadomo, każdy by chciał, aby to jego działalność była tą na topie, grunt to się nie poddawać i walczyć o swoją pozycję. Niedługo skorzystam z jednego z tych darmowych audytów, bo im więcej czytam tego typu treści, dociera do mnie, że bez tego daleko nie zajdę.