Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Bmw jest marką, którą się kocha, albo nienawidzi. Bardzo mało jest osób podchodzących do niej w sposób obojętny, a już na pewno jeżeli osoby te, są fanami motoryzacji. Tak czy inaczej, jest to marka z ogromną tradycją i wieloma wspaniałymi modelami, zarówno od klasycznych pojazdów, aż po bestie mające pod maską kilkaset koni mechanicznych.
W tym poradniku przedstawimy, kilka wybranych modeli. Nie jest to ranking, a wybór jest całkowicie subiektywny. Jeżeli chcesz poznać ciekawe modele BMW, przeczytaj poradnik!
Nie ma co owijać w bawełnę, większość osób kojarzy modele z serii 3, 5, oraz flagową limuzynę serii 7. Poniżej pokrótce przedstawimy opis każdej z nich.
Popularna „trójka” jest samochodem klasy średniej, który produkowany jest od roku 1975. Auto doczekało się już 7 generacji! Pierwszy model o oznaczeniu E21, produkowany był w latach 1975-1983 i był to dwu-drzwiowy sedan. Kolejną generację zaprezentowano w 1982 roku i nosiła oznaczenia E30. Auto to można spotkać na drogach po dziś dzień, lecz w większości już jako wymuskane klasyki. Warto dodać, że w tym modelu zadebiutowała odmiana M – czyli taka, charakteryzująca się najlepszymi osiągami, jak i często delikatnie zmienionym wyglądem wizualnym.
Trzecią generacją „trójki” był kultowy model E36. Model ten występował w kilku odmianach nadwoziowych:
Tutaj również wyszczególnić można bardzo bogatą paletę silnikową, wraz z odmianami M. Samochód ten, po dziś dzień można spotkać na drogach, aczkolwiek podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji – w większości już jako auta kolekcjonerskie.
Bmw E46 jest czwartą generacją serii 3. Model niesłychanie popularny, który na ulicy jest dość często spotykany. Auto zadebiutowało w 1998 roku. Występowało w podobnych wersjach nadwoziowych co generacja E36. Był to pierwszy model BMW z serii 3, który doczekał się pod maską wspaniałego silnika, diesla o pojemności 3 litrów. Silnik ten, uważany jest za jeden z najlepszych wysokoprężnych motorów, aż po dziś dzień.
Ponadto BMW E46, występowało oczywiście w wersji M. BMW M3, E46 dostać można było w słabszej odmianie CSL i z mocniejszej z silnikiem V8 GTR.
Piątą generacją był model E90, który jest aktualnie bardzo popularny i choć debiutował pod koniec 2004 roku, to po dziś dzień jest chętnie wybierany przez klientów na rynku wtórnym. Auto występowało w wersjach nadwoziowych jak wyżej opisane E46. Gama silnikowa była ogromna, oczywiście z odmianą M na czele.
Szósta generacja została zaprezentowana pod koniec 2011 roku, zatem auto zastąpiło poprzednika po około 6 letnim stażu na rynku. W tym modelu BMW zastosowało nowe oznaczenia i tak E zastąpiono F. Konkretnie opisywany model serii 3 nosił oznaczenie F30. Auto występowało w wielu wersjach nadwoziowych i z bardzo bogatą paletą silnikową.
Warto dodać, że ta generacja doczekała się pierwszej wersji hybrydowej nazywanej jako ActiveHybrid 3. Pomimo dużego sukcesu, wielu fanów marki uznaje, że z modelem E90 (niektórzy uważają, że nawet E46), model serii 3 stracił duszę. Tak czy inaczej, BMW F30 jest bardzo ciekawym pojazdem, który w mocniejszej wersji dostarczy wielu emocji.
Siódma (aktualna) generacja serii 3 została zaprezentowana w 2018 roku. Auto przede wszystkim charakteryzowało się bardzo dyskusyjną stylistyką pasa przedniego, która dotyczyła wersji M. Wiele osób przez omawianą stylistkę odwróciło się od marki.
Jest to model wyższej klasy, który został zaprezentowany w 1972 roku. Podobnie jak w przypadki serii 3, tak i tutaj doczekaliśmy się już 7 generacji modelu.
Pierwsza generacja nosiła oznaczenie E12. Był to elegancki sedan. Druga generacja zadebiutowała w 1980 roku i nosiła oznaczenie E28. Włącznie z tą generacją została zaprezentowana pierwsza „piątka” serii M, konkretnie o oznaczeniu M535i.
BMW E34 jest trzecią generacją, która jak dwie poprzednie jest już kultowa i poszukiwana przez kolekcjonerów. Auto było jedyne w swoim rodzaju i po dziś dzień budzi zachwyt. Był to też pierwszy model „piątki”, który występował w wersji touring, czyli kombi. Paleta silników benzynowych jak i diesla była ogromna i nie zabrakło miejsca na wersje M.
Czwarta generacja została zaprezentowana 8 lat po E34, czyli w 1995 roku. Auto nosiło oznaczenie E39 i nadal można spotkać je na ulicach. Są to samochody niezwykle udane, które jeżeli były dobrze traktowane, nawet teraz mogą być lepsze od wielu innych, nowszych aut. BMW E39 występowało w wersji sedan i touring. Ponadto wybierać można było aż z 8 rodzajów silników, włącznie z wersją M.
Kolejną generacją auta było BMW E60. Samochód o dyskusyjnej stylistyce jak na tamte czasy. Zadebiutował na rynku w 2003 roku i bądź co bądź bardzo dobrze się przyjął. Samochód do teraz dzielnie służy właścicielom i jego sytuacja na rynku wtórnym jest bardzo dobra. Można powiedzieć, że jest to jedno z najchętniej poszukiwanych modeli BMW na rynku wtórnym. Ponownie auto można było dostać w wersji sedan, bądź touring. Ponownie też paleta silników była bardzo szeroka. Nie można zapomnieć o wersji M z 5-litrową V10-tką pod maską, która generowała aż 507 koni mechanicznych!
Rok 2009 to czas debiutu następnej, już 6 generacji „piątki”. Tak jak w przypadku serii 3, tak i tutaj zmieniono oznaczenie z literki E na F. Konkretnie ta generacja nazywała się F10. Auto posiadało bardzo szeroką paletę silnikową wraz z 560 konną odmianą wersji M, oraz z odmianą M550d, gdzie silnik wysokoprężny generował moc 381 koni mechanicznych.
Siódma generacja jest produkowana po dziś dzień i zadebiutowała w 2016 roku. Auto posiada jeszcze inne oznaczenie, bo z literką G z przodu. Model, o którym mowa to G30. Jest to samochód niepowtarzalny i w najmocniejszej wersji, czyli M5 xDrive generuje aż 600 koni mechanicznych, przy maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm!
Jest to model, który do dzisiaj ma 7 generacji. Auto jest flagową limuzyną marki i należy do aut luksusowych.
Pierwszy model został zaprezentowany w 1977 roku i nosił oznaczenie E23. Druga generacja o oznaczeniu E32 zadebiutowała aż w 1986 roku. Jej najmocniejszym silnikiem była 5 litrowa V12-stka generująca 300 koni mechanicznych.
Popularna trzecia generacja o oznaczeniu E38 debiutowała w 1998 roku. Auto budzi podziw i respekt nawet w latach teraźniejszych. Najmocniejszy silnik, jaki był do wyboru to benzynowa jednostka o pojemności 5,4 litra. Był to silnik V12, generujący 326 koni mechanicznych.
Czwartą generacją o oznaczeniu E65 zaprezentowano w 2001 roku. Auto swoją stylistyką budziło duże kontrowersje i jest tak do dzisiaj. Można powiedzieć, że model ten podzielił wielu fanów marki. Dodajmy, że wersja przedłużona nosiła oznaczenie E66, a wersja opancerzona – E67. Paleta silnikowa była bardzo szeroka, a najmocniejszym był 6 litrowy silnik V12 charakteryzujący się mocą 444 koni mechanicznych.
Kolejna generacja nosiła oznaczenia F01 i F02 dla wersji przedłużonej. Auto debiutowało w 2008 roku. Była to pierwsza odmiana serii 7, która występowała również w wersji hybrydowej.
Szósta generacja modelu nosiła oznaczenie G11 i G12 dla wersji przedłużonej. Auto zaprezentowano w 2015 roku i co ważne, był to pierwszy model serii 7, który występował w wersji M. Konkretnie chodzi o M760Li Xdrive, który produkowany był od 11/2016. Silnik samochodu charakteryzował się dokładną pojemnością 6592 cm2. Jest to silnik V12 o mocy 610 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 800 Nm. Sprint do setki tej limuzynie zajmuje zaledwie 3,7 sekundy! Jak na samochód mierzący ponad 5 metrów i ważący praktycznie 2 tony, jest to wynik doskonały!
Najnowsza siódma generacja modelu została zaprezentowana w 2022 roku. Auto jest bardzo świeże. Aktualnie ciężko jeszcze spotkać je na drogach, aczkolwiek charakteryzuje je coś szczególnego – stylistyka, która przez wielu uważana jest za bardzo kontrowersyjną.
Marka ta posiada w swojej ofercie wiele innych ciekawych modeli klasy premium. Pomijając popularne BMW serii 3, 5, czy 7 wymienić można np.:
Oczywiście wymieniać można dalej, chociażby poprzez modele Z (roadstery), aż po dużego elektrycznego suv’a IX i wiele innych. Najnowsze modele BMW znaleźć można w wersjach, gdzie prym wiodą nie tylko silniki benzynowe, czy diesla, ale także odmiany hybrydowe, czy elektryczne.
Nie można ukryć tego, że wszystkie wymienione pojazdy tej marki są drogie w zakupie. Nawet starsze modele potrafią mieć bardzo wygórowane ceny. Kolejną kwestią jest utrzymanie takiego auta, które także nie należy do tanich.
Jeżeli nie możesz sobie pozwolić na zakup auta, najrozsądniejszą opcją Osoby, które nie mogą sobie pozwolić na zakup mogą wynająć wymarzoną BM-kę na jakiś czas!
Na rynku spotkać można wiele wypożyczalni, które w swojej ofercie posiadają ciekawe samochody. Jeżeli zechcemy przejechać się wymarzonym pojazdem, jest to opcja dla nas. Wynajem BMW, szczególnie tych, które charakteryzują się flagowymi silnikami z serii M, nie będzie już problemem. Wypożyczalnie w swojej ofercie posiadają takie modele jak:
oraz wiele, wiele innych modeli.
Sam proces wynajmu nie należy do skomplikowanych i często wystarczy minimum formalności, aby móc przejechać się wymarzonym pojazdem. Niektóre wypożyczalnie życzą sobie kaucje zwrotne za wynajem auta, inne niekiedy wymagają stażu w posiadaniu prawa jazdy – szczególnie podczas wynajmu samochodu sportowego. Jest to całkowicie zrozumiałe, gdyż samochód o wysokiej mocy może być niebezpieczny dla młodego, niedoświadczonego kierowcy.
Wybierać można też spośród dwóch rodzajów wynajmu, na temat których przeczytasz poniżej!
Jest to nic innego jak wynajem auta na kilka godzin, czy dni. Świetnie rozwiązanie jeżeli potrzebujemy pojazdu np. na event, bądź weekend.
Opcja, która może trwać już nawet kilkanaście miesięcy. Szczególnie polecane osobom, które chcą pojazd na dłużej. Dodajmy, że ta forma jest ekonomiczniejsza w cenie.
W wynajmie długoterminowym można wybrać te same modele co w przypadku krótkoterminowego.
Popularna marka z szachownicą na masce budzi wiele emocji. Nic w tym dziwnego. Szczególnie przez modele oznaczane literką M, które generują niebanalne osiągi. Bez względu na to, jaki model dana marka wyprodukuje, to każdy, nawet nowy model z czasem będzie kultowy!
Zdjęcia: materiał prasowy Klienta.