Artykuł sponsorowany
Zajmujesz się projektowaniem wnętrz i zastanawiasz się, czy potrzebujesz SEO? Zdecydowanie tak! Dzięki odpowiednio przemyślanym działaniom Twoja firma będzie lepiej widoczna w internecie, a to przełoży się na większe zyski.
Prowadząc własną działalność, często wychodzimy z założenia, że nie potrzebujemy reklamy, marketingu, a nawet spersonalizowanej strony internetowej. Jesteśmy przekonani, że zawsze znajdziemy klientów. Tymczasem to klienci powinni znajdować nas! Według informacji udostępnianych przez Google użytkownicy internetowi co najmniej kilkanaście tysięcy razy w miesiącu wpisują w wyszukiwarkę takie hasła, jak: projektowanie wnętrz, aranżacja wnętrz, projekty kuchni itp. I teraz wyobraź sobie, że Twoja strona internetowa jest tak świetnie zoptymalizowana, że pojawia się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania, więc potencjalni klienci w pierwszej kolejności trafiają do Ciebie. I zostają. W jaki sposób osiągnąć takie efekty? Skupić się na SEO.
Zacznijmy od tego, po co Twojej firmie SEO. SEO (ang. Search Engine Optimization) oznacza dosłownie optymalizację pod wyszukiwarki. To szereg działań mających na celu takie wypozycjonowanie strony, by była ona lepiej widoczna w internecie. Jeśli więc zadbasz o pozycjonowanie swojej witryny, zauważysz na niej większy ruch, co poskutkuje zdobyciem nowych klientów i kolejnych zleceń oraz wyższymi zarobkami. Przemyślana strategia SEO pozwala również zbudować wizerunek profesjonalnej, wiarygodnej i solidnej firmy. Co istotne, wbrew pozorom pozycjonowanie strony nie jest aż tak skomplikowane, jak mogłoby się to zdawać, ale wymaga czasu, sumienności i cierpliwości. Trzeba pamiętać, że jest to proces, a nie pojedyncze działanie, i na efekty czeka się czasem kilka lub kilkanaście tygodni, jednak nie można się zniechęcać.
Skoro już wiemy, dlaczego SEO przyda się naszej firmie, możemy przejść do działania. Od czego zacząć?
Bez względu na to, czy dopiero zamierzasz stworzyć swoją stronę internetową, czy już taką masz, ale chcesz ją udoskonalić, zacznij od wykonania audytu SEO. Czym jest taki audyt SEO? To kompleksowa analiza witryny, której celem jest wyłapanie wszelkich słabości i błędów oraz ich wyeliminowanie. W wyniku takiej analizy ulepszona i zoptymalizowana witryna jest lepiej widoczna w wyszukiwarkach. Audyt SEO można przeprowadzić samodzielnie, ale warto skorzystać z usług firmy, która zajmuje się audytami SEO. Specjaliści zwrócą uwagę nie tylko na czynniki marketingowe, lecz także na aspekty techniczne witryny, dzięki czemu będzie ona szybciej się ładować i sprawniej działać.
Nawet najlepiej przeprowadzony audyt SEO nie wystarczy, aby nasza witryna była często odwiedzana, jeśli nie zadbamy o regularne działania. O czym należy pamiętać?
Na początku warto określić swój obszar działań i docelową grupę klientów. Projektowanie wszystkich wnętrz dla każdego nie jest dobrym pomysłem. Lepiej stworzyć własny styl, który będzie nas wyróżniać na tle innych projektantów, i sprecyzować, do jakich klientów chce się trafiać. Prowadzenie firmy i budowanie swojej marki powinno być przemyślane, a nie chaotyczne.
Potencjalni klienci trafiają na różne strony i firmy po wpisaniu w wyszukiwarkę określonych haseł. A gdyby tak trafiali jak najczęściej na Ciebie? Jest to możliwe! Musisz tylko zadbać o to, aby na stronie internetowej nie brakowało słów kluczowych dopasowanych do Twojej działalności. Jeśli nie masz pewności, jak tworzyć słowa kluczowe, skorzystaj z narzędzi, które Ci w tym pomogą, na przykład Google Keyword Planner lub Google Trends.
Branża związana z projektowaniem wnętrz należy do tych, w których niezwykle istotny jest aspekt wizualny. Klientów możesz przyciągnąć nie tylko słowami, ale i obrazami. Pokaż im, jakie projekty już zrealizowałeś. Rób zdjęcia i publikuj je w galeriach na swojej stronie. Dodatkowo opisuj fotografie, wyjaśniając pokrótce, jak wyglądała realizacja danego projektu. Wspomnij też, co Cię zainspirowało.
W wyszukiwarkach wyżej są notowane te witryny, które często się aktualizuje. Warto regularnie, przynajmniej kilka razy w miesiącu, dodawać nowe treści (ze słowami kluczowymi), dzięki którym zwiększy się ruch na stronie. Dobrym pomysłem jest stworzenie branżowego bloga i dzielenie się na nim ekspercką wiedzą, inspiracjami i wskazówkami, jak aranżować wnętrza. To świetny sposób na zdobycie nie tylko klientów, ale i fanów!
Zdj. główne: Merakist/unsplash.com
Mówiąc o słowach kluczowych warto też wspomnieć, że mają one różne rodzaje mamy ogólne słowa kluczowe, brandowe, słowa kluczowe branżowe oraz frazy kluczowe z długim ogonem, tzw. „long tail”.
Pozycjonowanie jest procesem w którym dobór odpowiednich słów kluczowych potrafi okazać się bardzo trafne i spowodować większy ruch na twojej stronie.
Dla osób, dla których istotnym powinno być prezentowanie wyników swojej dotychczasowej pracy – tzw. portfolio, pozycjonowanie stron www ich działalności, jest priorytetowym działaniem na drodze dotarcia do potencjalnych klientów. W przypadku artystów – architektów, czy każdego rodzaju projektantów, korzystna promocja, to niekiedy jedyny sposób, aby móc płynnie funkcjonować w zawodzie.