Czy warto zainwestować w home staging?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Czy warto zainwestować w home staging?
Jak sprzedać?Nieruchomości

Próbujesz sprzedać mieszkanie? Sprawdź, czym jest home staging. Dzięki niemu Twoje szanse na rynku nieruchomości mogą wzrosnąć! A może to właśnie Ty chcesz zostać home stagerem?

Home staging – co to takiego?

Home staging – czy to pojęcie jest Ci znane? Najprościej mówiąc, to przygotowanie naszej nieruchomości do sprzedaży albo wynajmu. Jeżeli chcesz zwiększyć szanse na szybką finalizację sprawy, na pewno dobrze jest zainteresować się taką usługą. Profesjonalny home stager jest w stanie tak zaaranżować przestrzeń, aby maksymalnie wykorzystać jej potencjał. Nie chodzi o ukrycie przed potencjalnym klientem wad miejsca, ale o wyeksponowanie jego zalet. Chcesz zająć się home stagingiem? Dowiedz się, jak robić to dobrze!

Gruntowne sprzątanie mieszkania

Bez tego ani rusz. Całe mieszkanie musi lśnić! Nie ma tu miejsca na odpuszczanie. Podczas sprzątania należy nie tylko zająć się tym, co na wierzchu, ale także zajrzeć w każdy kąt. Kurz musi zniknąć. Dokładnie przyjrzyj się także takim miejscom jak parapety czy kaloryfery, bo lubi się na nich osadzać. Dokładnie wyczyszczona musi być także tapicerka krzeseł i kanapy. Jeżeli nie jesteś w stanie poradzić sobie z tym samodzielnie, wtedy warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy. To samo tyczy się dywanów i wszelkich chodniczków. Pamiętaj także o zasadzie, że im mniej, tym lepiej. Zbędne przedmioty usuń z mieszkania na czas robienia zdjęć czy prezentacji potencjalnemu nabywcy. 

Podłoga – zadbaj o nią!

Nie ma nic gorszego niż podłoga, która domaga się odkurzania i mycia. Przed prezentacją mieszkania pozbądź się nawet najmniejszych pyłków i upewnij się, że podłoga jest dokładnie wymyta. Wybieraj środki pozbawione ostrego zapachu, a także te, które nie zniszczą powierzchni. Warto także zastanowić się nad pozbyciem się dywanów, przynajmniej na czas prezentacji. Wnętrza wyglądają lepiej bez tekstyliów – zadbana podłoga to ich ozdoba.

Postaw na minimalizm

Nie ma nic gorszego niż zagracona przestrzeń. Jeżeli chcesz zainteresować potencjalnego nabywcę, pozbądź się wszystkich zbędnych bibelotów, ewentualnie ogranicz je do minimum. Takie wnętrze sprawi wrażenie bardziej uporządkowanego i czystego. Efekt chaosu i zamętu zdecydowanie nie jest Ci potrzebny. Możesz pomyśleć także o pozbyciu się na czas prezentacji niektórych mebli. Ważne jest to, aby zadbać o porządek również wewnątrz szaf. Teoretycznie prawdopodobnie nikt do nich nie zajrzy, ale bywa różnie. Co, jeżeli klient będzie chciał sprawdzić ich funkcjonalność? Lepiej, żeby nie wysypała się na niego góra nieuporządkowanych ubrań!

Personalizacja wnętrza? Nie tym razem

Nawet jeżeli większość z nas lubi spersonalizowane wnętrza pełne rodzinnych zdjęć i pamiątek z wakacji, nie jest to dobry pomysł, gdy chcesz sprzedać komuś mieszkanie. Potencjalnego nabywcy raczej nie będą interesowały fotki z plaży czy kubek do kawy z imieniem gospodarza. Odpersonalizowanie wnętrza to konieczność i nie podlega dyskusji. 

Odświeżenie ścian

Koszt farb nie jest zbyt duży, a efekt będzie tego wart. Tak, tak, jeżeli chcesz odświeżyć mieszkanie, dobrze byłoby odmalować ściany. Nie jest to czasochłonne, a efektowne. Pamiętaj o tym, aby wybierać jasne kolory. Dzięki nim pomieszczenia będą się wydawać przestronne i czyste.

Zdj. główne: Zac Gudakov/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*