X
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Rola pozycjonowania we współczesnym biznesie

Avatar

Sprzedaż bezpośrednia w sklepach stacjonarnych zdaje się ustępować popularnością sprzedaży internetowej, dlatego branża e-commerce co roku notuje wzrost zainteresowania  i to również wśród początkowo sceptycznie nastawionych klientów. Duża liczba dostawców i możliwość bezpośredniego porównania pomiędzy nimi cen wybranego produktu, a także szybka i tania dostawa sprawiają, że chodzenie do sklepu lub punktu usługowe staje się coraz mniej atrakcyjne zarówno wśród młodzieży, jak i osób starszych. Aby jednak sklep, portfolio lub katalog spełniał wszelkie założenia przedsiębiorcy, powinien być dobrze widoczny w wyszukiwarce Google. To zadanie dla pozycjonowania.

Co można osiągnąć dzięki pozycjonowaniu?

Pozycjonowanie to długofalowy i wieloetapowy proces, który polega na spełnieniu przez wybraną witrynę szeregu wytycznych stawianych przez algorytm wyszukiwarki Google. Roboty oraz algorytm oceniają każdą witrynę z osobna. Im lepsza ocena, tym także wyższa pozycja w listingu Google. Potencjalnie zainteresowany internauta wpisując wybrane hasło, np. pozycjonowanie Poznań, chce uzyskać na nie odpowiedź na odwiedzanej podstronie, dlatego pozycjonowanie polega na precyzyjnym dostosowaniu strony do wymagań potencjalnego klienta.

Podstawowe założenia pozycjonowania stron on-site

Pozycjonowanie to szereg działań SEO realizowanych w agencjach interaktywnych przez najlepszych specjalistów z branży. Wszystkie etapy mają bezpośredni wpływ na osiągane efekty, dlatego dopiero spełnienie ich wszystkich zapewnia wysoką skuteczność przy minimum zaangażowanych środków. Cały proces rozpoczyna w większości agencji przeprowadzenie audytu, czyli skomplikowanej i szczegółowej analizy strony. Dzięki temu można uzyskać wiele istotnych informacji na jej temat, w tym zaplanować strategię działania i poznać zakres prac niezbędnych do realizacji.

Później następuje pozycjonowanie stron on-site i off-site. Pozycjonowanie on-site polega na przeprowadzeniu wielu różnych czynności na witrynie klienta, np. na portfolio, sklepie bądź katalogu. Z reguły czynności te sprowadzają się do modyfikowania kodu źródłowego, nasycenia tekstów frazami kluczowymi, przyspieszenia jej działania i poprawy UX oraz UI – dwóch parametrów, które wpływają na współczynnik bounce rate. Lista działań jest bardzo długa i zazwyczaj każda agencja realizuje je w nieco inny sposób. W przypadku działań off-site mamy do czynienia z budowaniem bazy linków i analizą konkurencji i jej działań.

Efektywność pozycjonowania, a wpływ na biznes

Dzięki procesowi pozycjonowania można osiągnąć znacznie więcej wejść na wybraną witrynę, a w tym także znacznie lepszą konwersję, czyli współczynnik dokonania zakupu w stosunku do liczby wejść. Z reguły działania SEO mają znacznie większy wpływ na popularność strony niż płatna reklama w mediach, dlatego warto z nich skorzystać także w przypadku stron o niszowym charakterze.

Zdjęcie autorstwa George Milton z Pexels

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Napisz komentarz
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
scroll to top