X
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Allegro Ads – sposób na zwiększenie sprzedaży

Avatar
Autor: Myriam Jessier, źródło: unsplash.com

Bez wątpienia Allegro jest liderem na polskim rynku e-commerce. Możemy tam znaleźć ponad 90 milionów ofert. Dla nas, kupujących, taka liczba oznacza szeroki wybór, dla sprzedawców – ogromną konkurencję. Allegro jednak udostępnia narzędzia do promowania swoich produktów, z których warto korzystać.

Miesięcznie z Allegro korzysta nawet 20 milionów kupujących. Z perspektywy sprzedawcy dotarcie do choć w połowie tak ogromnej liczby klientów wcale nie jest łatwe. Szeroka oferta i atrakcyjne ceny nie są już wystarczające, potrzebna jest precyzyjna reklama, dzięki której wyróżnimy się spośród innych sprzedawców. Warto korzystać z tradycyjnych form reklamowych, na przykład założyć stronę internetową, która będzie pełnić funkcję wizytówki, czy prowadzić profile w mediach społecznościowych, skąd użytkownicy mogą trafiać wprost na platformę zakupową. Skuteczniejszą jednak metodą promocji są wewnętrzne systemy reklamowe proponowane przez Allegro, takie jak Allegro Ads.

Co warto wiedzieć o Allegro Ads?

Allegro Ads jest wewnętrznym systemem reklamowym największej polskiej platformy zakupowej. Co najważniejsze, to narzędzie działa w modelu CPC, dzięki czemu sprzedawca płaci nie za emisję reklamy, a jedynie za kliknięcie niej przez użytkownika.

Struktura kampanii w Allegro Ads składa się z trzech poziomów, co ułatwia optymalizowanie i kontrolowanie reklam:

  • ogólna kampania – to najwyższy poziom, do jakiego mamy dostęp z własnego konta. Oznacza powiązane grupy reklam,
  • grupa reklam – zestaw kilku ofert, zazwyczaj mających ze sobą powiązanie tematyczne. Na tym poziomie należy ustalić budżet,
  • konkretna oferta – widziana przez użytkownika pojedyncza reklama, która umożliwia promowanie profilu sprzedawcy i wybranej aukcji.

Korzystając z Allegro Ads, możemy wybrać rodzaj reklamy i miejsce jej emisji. Do wyboru mamy trzy najbardziej widoczne możliwości reklamowe:

  • oferty sponsorowane – najpopularniejszy format reklam, które wyświetlają się w najważniejszych miejscach Allegro. Są bezpośrednią odpowiedzią na wyszukiwanie użytkownika,
  • reklamy graficzne – mają formę graficznych banerów, które są wyświetlane ponad wynikami wyszukiwania. Wpływają na zwiększenie sprzedaży i rozpoznawalności marki,
  • sieć reklamowa – reklamy wyświetlają się poza Allegro, na przykład w Google, przez co przyciągają klientów z innych źródeł.

Dlaczego warto korzystać z Allegro Ads?

System reklamowy Allegro Ads jest przyjazny sprzedawcom. Nie musimy płacić za wyświetlenia reklam, a jedynie za kliknięcia w nie. Ponadto nie przepłacamy za korzystanie z panelu – już od 3 zł dziennie mamy dostęp do reklamy. Możemy również monitorować sprzedaż dzięki szczegółowej analizie danych.

Allegro Ads pomaga osiągnąć wiele różnych celów marketingowych, w tym zwiększyć liczbę wyświetleń oferty, a dalej, wpłynąć na większą sprzedaż. System jest intuicyjny, ułatwi promowanie zarówno nowym, jak i doświadczonym sprzedawcom. Jeśli jednak nie wiesz, jak zabrać się za działania promocyjne, skorzystaj z pomocy specjalistów z ADSright. Więcej o ich usługach i o tym, jak będą mogli Cię wesprzeć, przeczytasz tu: https://adsright.pl/.

Zdjęcie główne: Myriam Jessier/unsplash.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Napisz komentarz
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
scroll to top