Czym jest reklama outdoorowa?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Czym jest reklama outdoorowa?
Design i sztuka

Artykuł sponsorowany

Reklama i marketing są bardzo ważnymi aspektami prowadzenia firmy. Bez dobrze poprowadzonej promocji przedsiębiorstwa, klienci nie mają szansy dowiedzieć się o usługach i produktach marki. Aby trafić do konsumenta i zapaść mu w pamięć, musisz zadbać o dobrą strategię marketingową. Opowiadamy, czym jest reklama outdoorowa i jak z niej korzystać.   

Czym jest marketing outdoorowy?  

Reklama zewnętrzna to druga po internetowej, najskuteczniejsza forma promocji swoich usług. Jej fenomen polega na tym, że trafia właściwie do każdego. Plakaty, banery, billboardy rozwieszone w mieście docierają do potencjalnych klientów z każdej grupy wiekowej i zawodowej oraz ze wszystkich warstw społecznych. Dzięki temu Twoja firma znacząco zwiększa swoje zasięgi i może się o niej dowiedzieć jak najwięcej osób.   

Istnieje mnóstwo form marketingu outdoorowego. Od ulotek, przez banery, po wielkie billboardy czy neony. Jednym z rodzajów promocji zewnętrznej jest reklama w autobusach. Kraków i inne duże miasta to doskonała przestrzeń do promowania swojego przedsiębiorstwa. W pojazdach komunikacji miejskiej codziennie przewijają się tysiące ludzi, którzy mogą zauważyć Twoją reklamę i zainteresować się ofertą firmy.   

Jak skutecznie promować przedsiębiorstwo w outdoorze?  

Marketing zewnętrzny musi być przemyślany, by był skuteczny. Najlepiej w tej kwestii zaufać specjalistom, którzy od lat zajmują się opracowywaniem strategii reklamowych. Dzięki profesjonalnie zaplanowanej kampanii o Twoich usługach dowie się jak najwięcej klientów, a budżet przeznaczony na marketing nie będzie zmarnowany. 

Kluczową decyzją jest rozmieszczenie reklam w przestrzeni publicznej oraz skomponowanie najlepszego zestawu różnych form promocji. Reklama w autobusach Warszawa może być idealnym rozwiązaniem dla jednego przedsiębiorstwa, ale w drugim będzie zupełnie nieskuteczna. Rodzaj i umiejscowienie reklamy należy uzależnić nie tylko od budżetu, lecz także od grupy docelowej klientów. Komunikacją miejską poruszają się głównie ludzie młodzi i seniorzy, więc to właśnie do nich powinny być kierowane kampanie wykorzystujące takie rozwiązania.  

Marketing ambientowy   

Bardzo skuteczną formą marketingu outdoorowego jest reklama ambientowa. Są to różnego rodzaju iluminacje, banery, billboardy czy reklamy na elewacjach budynków. Ambient marketing polega na wykorzystywaniu przestrzeni miejskiej do celów promocyjnych, dzięki czemu reklama trafia do większej ilości potencjalnych klientów. Przez częsty kontakt z reklamą, jej treść lepiej zapisuje się w podświadomości ludzi, co zachęca ich do podejmowania interakcji z firmą. 

Fot.: Bram Naus/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*