X
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Jak napisać ogłoszenie o sprzedaży mieszkania? 6 trików

Weronika Kulesza

Jeśli chcesz sprzedać mieszkanie, wcale nie musisz martwić się o to, że będzie to czasochłonne, trudne i rozciągnięte na wiele miesięcy. Wystarczy dobre ogłoszenie, abyś szybko przebierał w chętnych na Twoje lokum. 

Jest kilka sposobów, aby ogłoszenie o sprzedaży mieszkania przyciągało uwagę potencjalnych klientów szybciej i efektywniej. Ten pierwszy i podstawowy element tak naprawdę przesądza o reszcie transakcji – czy uda się dobić targu szybko i bezproblemowo, czy telefon zadzwoni raz na trzy miesiące. Przedstawiamy sprawdzone sposoby na napisanie dobrego ogłoszenia o sprzedaży mieszkania – koniecznie je wypróbuj! 

1. Zacznij od podstawowych informacji

Na samym początku spróbuj postawić się na miejscu Twojego potencjalnego klienta. Czy obchodzi go, że mieszkanie pomalowane jest na kolor określony przez producenta jako muszelkowy krem? Oczywiście, że nie.

Większość mieszkań na sprzedaż i tak zostanie odremontowana – ważniejsze są więc takie dane jak lokalizacja, metraż, forma własności nieruchomości, liczba i rodzaj pomieszczeń (najlepiej z wizualizacją w formie planu przestrzeni), typ i technologia zabudowy. Na samym końcu można skupić się na dokładnym urządzeniu mieszkania, zaletach okolicy (np. dobra infrastruktura, stałe miejsca parkingowe) i wypunktować opłaty (czynsz administracyjny, średnie zużycie gazu i prądu). 

2. Nie wyolbrzymiaj zalet 

Widziałeś choć raz w życiu ogłoszenie, w którym sprzedający przez dwa akapity opisuje zalety lokalizacji? Albo zachwyca się nad pobliskim parkiem lub świetnym wyposażeniem? Nikogo nie interesuje to w aż takich szczegółach. Co więcej, im bardziej zachwalasz swoje mieszkanie, tym większe jest prawdopodobieństwo, że klient będzie potem rozczarowany.

W ogłoszeniu warto zawrzeć suche fakty, informacje ogólne, które pozwolą klientowi zdecydować, czy chce obejrzeć mieszkanie – to wtedy możesz opowiedzieć mu więcej. Nie ma też co popadać ze skrajności w skrajność, w żadnym wypadku nie pisz o sąsiedzie, który lubi imprezować do czwartej nad ranem we wtorki.

3. Dodaj profesjonalne zdjęcia

Większość z nas to wzrokowcy. Nawet pomijając fakt, że dużo lepiej zrobić dobre pierwsze wrażenie zdjęciem niż słowem, nie trzeba nikomu tłumaczyć, że konieczne jest zobrazowanie mieszkania, jego standardu i rozkładu pokoi. Nie wystarczą jednak zdjęcia robione na szybko telefonem. Warto zrobić profesjonalne zdjęcia lustrzanką, szerokokątnym obiektywem – optycznie przestrzeń będzie wydawać się wtedy większa. 

4. Nie zapominaj o szczegółach! 

Nikt chyba nie musi na głos mówić, że zdjęcia warto robić, gdy w mieszkaniu jest absolutny porządek – zresztą klientów na prezentację mieszkania też lepiej nie wprowadzać w sam środek sterty ubrań do prania. Jednak zarówno przed zrobieniem zdjęć, jak i podczas pierwszego kontaktu z klientem warto zadbać też o klimatyczne szczegóły, jak nastrojowe świece, świeże kwiaty. Przestrzeń od razu wydawać się będzie bardziej przyjazna. 

5. Jeśli nie chcesz pracować z pośrednikami – daj im znać 

Jeśli w ogłoszeniu nie zawrzesz zdania o tym, że nie współpracujesz z pośrednikami, już pierwszego dnia doprowadzą Cię oni do szewskiej pasji dzwoniącym non stop telefonem.

Nie warto jednak skreślać ich na starcie – chociaż prowizje od sprzedaży zmniejszą Twój ostateczny zarobek, czym jest parę tysięcy w porównaniu do paruset? W zamian za to zyskujesz kompleksową opiekę nad całym procesem sprzedaży – od stworzenia ogłoszenia na nowo poprzez kontakt z klientami aż do podpisania umowy u notariusza. 

6. Przetestuj różne portale 

Dobrze jest mieć kilka kanałów sprzedaży. Wypróbuj kilka różnych stron z ogłoszeniami z rynku nieruchomości, a także udostępniaj linki do nich w prywatnych kanałach w mediach społecznościowych. Im większa grupa odbiorców, tym bardziej prawdopodobne, że szybko znajdzie się potencjalny chętny.

Zdj. główne: Tierra Mallorca/unsplash.com

Weronika Kulesza

Studentka trzeciego roku dziennikarstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim, która od zawsze kochała pracę z tekstem. Artykuły pisze, podśpiewując pod nosem hiszpańskie piosenki - a jeśli uda jej się wygrać na loterii, będzie je tworzyć w słonecznej Barcelonie. Uwielbia otaczać się roślinami, a szczególne miejsce w jej sercu znajdują różaneczniki. Z pasją pisze teksty utrzymane w tematyce home&garden.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Napisz komentarz
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Więcej szczegółów o przetwarzaniu danych osobowych znajdziecie Państwo w zakładce Polityka prywatności.
scroll to top